u mnie przy 4*C po 3-4 km wskazówka jeszcze jest wspoczynku, jak dojezdzam do roboty czyli około 8km to wskazówka pokazuje około 80*C, dodam ze po miescie. Hmmm.....Szybko ci sie nagrzewa. Dodam ze jak jest około 12*C to 90*uzyskuje po około 6-8km, miasto.
jak zrobić by bylo szybciej cieplej?
Zwiń
X
-
superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
-
-
Zamieszczone przez haragonAuto przygotowujemy kilkuetapowo.
Jest w tym jedna ważna zasada. Nie zasłaniamy papierami bezpośrednio chłodnicy!
Jeżeli już to jej bardzo nieznaczną część, nie przy wentylatorach i nie papierem. To zaoszczędzi na kłopotów typu: zmoczona tekturka się rozleciała, lub stoimy w korku ulicznym bo tir staną w poprzek a nam się temperatura niebezpiecznie wychyla poza margines normy (mało prawdopodobne, ale może się zdarzyć przede wszystkim w te cieplejsze dni) .
Generalnie zasłaniamy wszystkie, no prawie wszystkie dziury- mam tu na myśli kratownice nawiewową pod i nad rejestracją.
Powiedz mi jaka jest różnica pomiędzy tekturą znajdujacą sie pomiędzy chłodnicą a wzmocnieniem a zasłoniętymi kratownicami wlotowymi jak stoimy w korku???pomijam tu zapalenie się tektury gdyż bezpośrednio nie styka sie z elementami nagrzanymi.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaHmmm.....Szybko ci sie nagrzewa
Komentarz
-
-
na tak, wszystko jasne, ja od razu mam nawiew włączony na około 19-20stopni.... dzięki za radęsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Dzisiaj rano sprawdziłem, temp zew 4*, czas nagrzania do 90* około 15min i 6.5km, bez nawiewu, miasto.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaDzisiaj rano sprawdziłem, temp zew 4*, czas nagrzania do 90* około 15min i 6.5km, bez nawiewu, miasto.
Zamieszczone przez cysterniarzzasada: odpalam auto, ogrzewanie wyłaczone (tzn nawiew na 1bieg i na LO-bez klimy), znacznie szybciej się motorownia rozgrzje niż jakbym od razu ustawił ze 24*c nawiewu. Auta nie grzeję na postoju a cały czas w drodze, najlepiej rośnie przy jeździe na 3 w granicach ok 2500obr.Virus injected!
Komentarz
-
-
potwierdzam, z nawiewem sie znaczniej dłużej nagrzewa, dodam ze moje na razie pod chmurką stoisuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Podczas ostatniej zimy sprawdzałem i przy temp -10 i jeździe w dużych korkach nie mogłem wogóle rozgrzać silnika do 90 stopni przy włączonym ogrzewaniu.
Musiałem wyłączyć ogrzewanie. Jak już złapał właściwą temperaturę to nawet po włączeniu ogrzewania była ona utrzymywana. Moim zdaniem to pokazuje, że przy dużej sprawności jaką mają silniki diesla i małych stratach bilans cieplny tych jednostej przy dużych mrozach i staniu w korkach można zrównoważyć jedynie przy wyłączonym ogrzewaniu.
Czy ktoś zaobserwował takie zjawisko w swoim aucie z silnikiem ZS?Powered by Rogalotti + DSG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftNa duze mrozy tylko webasto albo cos w ten desen inaczej nie ma szans dogrzac silnika diesla.
wszystkie inne metody,mozna zapomniec...mowie o diesluTato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Komentarz
-
-
A jak ma się sprawa z bardziej dynamiczną jazdą? Bo nadchodzi zima, i zakładając, że przyjdą mrozy -15 albo i więcej i jak mówicie wskazówka się nie ustawi w pionie to czy wtedy można kręcić silnik na wyższych obrotach? Mowa o wyprzedzaniu itp.
Pytam bo to mój pierwszy Diesel i staram się o niego dbać jak najlepiej dopiero 2,3km po ustawieniu się wskazówki w pionie kręcę silnik powyżej 2,4tys obrotów.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez misiak1985Zamieszczone przez haragonAuto przygotowujemy kilkuetapowo.
Jest w tym jedna ważna zasada. Nie zasłaniamy papierami bezpośrednio chłodnicy!
Jeżeli już to jej bardzo nieznaczną część, nie przy wentylatorach i nie papierem. To zaoszczędzi na kłopotów typu: zmoczona tekturka się rozleciała, lub stoimy w korku ulicznym bo tir staną w poprzek a nam się temperatura niebezpiecznie wychyla poza margines normy (mało prawdopodobne, ale może się zdarzyć przede wszystkim w te cieplejsze dni) .
Generalnie zasłaniamy wszystkie, no prawie wszystkie dziury- mam tu na myśli kratownice nawiewową pod i nad rejestracją.
Powiedz mi jaka jest różnica pomiędzy tekturą znajdujacą sie pomiędzy chłodnicą a wzmocnieniem a zasłoniętymi kratownicami wlotowymi jak stoimy w korku???pomijam tu zapalenie się tektury gdyż bezpośrednio nie styka sie z elementami nagrzanymi.
Ja już pisałem nie proponuję tektury bo po zimie jej już tam nie będzie ;-)
Co do różnic są duże. Jak zasłonisz chłodnicę to wiatraki nie wymuszą przepływu powietrza przez nią, jak zasłonisz wloty to gdy temperatura na postoju wzrośnie wentylatory załączą się i przepuszczą przez chłodnicę schłodzone powietrze. Części przedniej nie zaślepisz szczelnie zasłaniając to co opisałem wyżej. Jest tam jeszcze mały otwór znajdujący się przy haku holowniczym, a i połączenia nie są szczelne.
[ Dodano: Nie 18 Paź, 09 21:58 ]
Zamieszczone przez Arti23haragon, te świece grzewcze to ni innego jak świece żarowe, są 3 szt na wejściu do bloku silnika
cysterniarz, ja tam daję na max od początku, przynajmniej szyba szybciej odparowuje, nieporozumieniem jest tylko że poniżej 5*C klima się nie włącza
[ Dodano: Nie 18 Paź, 09 22:05 ]
Zamieszczone przez gebekZamieszczone przez MaicroftNa duze mrozy tylko webasto albo cos w ten desen inaczej nie ma szans dogrzac silnika diesla.
wszystkie inne metody,mozna zapomniec...mowie o dieslu
Ja już na swoim pomyśle, wyżej opisanym jeżdżę 2 sezon zimowy.
Jak zakładam zimówki zaślepiam też opisane wyżej nawiewy powietrza. Jak ściągam opony zimowe to i ściągam osłony nawiewów. Dla mnie to jest tak normalne jak jazda zimą na gumach zimowych .
A różnice w grzaniu są kolosalne i nigdy w tym czasie ciecz chłodząca nie wzrosła powyżej normy, nawet gdy na dworze było +10, a i mniej korozji po zimie pod maską
[ Dodano: Nie 18 Paź, 09 22:14 ]
Zamieszczone przez BialyA jak ma się sprawa z bardziej dynamiczną jazdą? Bo nadchodzi zima, i zakładając, że przyjdą mrozy -15 albo i więcej i jak mówicie wskazówka się nie ustawi w pionie to czy wtedy można kręcić silnik na wyższych obrotach? Mowa o wyprzedzaniu itp.
Pytam bo to mój pierwszy Diesel i staram się o niego dbać jak najlepiej dopiero 2,3km po ustawieniu się wskazówki w pionie kręcę silnik powyżej 2,4tys obrotów."Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BialyPytam bo to mój pierwszy Diesel i staram się o niego dbać jak najlepiej dopiero 2,3km po ustawieniu się wskazówki w pionie kręcę silnik powyżej 2,4tys obrotów.
dzis sprawdzalem nagrzewanie bez nawiewu - efekt: po 3km silnik rozgrzany, czyli ok 50% szybciejVirus injected!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mozgiok 3 km i jest od razu ciepły nawiew
[ Dodano: Wto 20 Paź, 09 20:48 ]
Zamieszczone przez cysterniarzodpalam auto, ogrzewanie wyłaczone (tzn nawiew na 1bieg i na LO-bez klimy), znacznie szybciej się motorownia rozgrzje niż jakbym od razu ustawił ze 24*c nawiewu
Komentarz
-
Komentarz